All Categories
Featured
Bovendien zal de nieuw eTruck doorlopend vele honderdduizenden kilometers rijden op Europese wegen (vrachtwagen met laadbak). Naast een wintertest omvat dit ook zogenaamde ‘hot land’-tests in het zuiden van Spanje met buitentemperaturen van ruim boven de 40 graden en sterk zonlicht, waarbij onderdelen tot in het extreme worden opgewarmd en zeer specifieke eisen worden gesteld aan de temperatuurregeling van de batterijen, het laadbeheersysteem en aandrijvingsonderdelen
De nieuwkomers onder de motorkap, meer bepaald de DE11- en DE13-motoren, moeten de ambities van Renault Trucks waarmaken om zowel de CO2-uitstoot als het brandstofverbruik te verlagen. boete te lang rijden vrachtwagen. Op 19 april kreeg ik de mogelijkheid om één en ander uit te testen. Testchauffeur: Marc Van Grootel In combinatie met geavanceerde technologieën, waaronder Turbo Compound, kan de daling van het brandstofverbruik oplopen tot tien procent
Deze moeten een betere verbranding garanderen. vrachtwagen trailer huren. De motoren werden uitgerust met nieuwe en nauwkeurige injectoren, die perfect zijn aangepast aan dit nieuwe verbrandingsprincipe. startkabel vrachtwagen. Voor een beter rendement heeft Renault Trucks ook de wrijvingsverliezen gereduceerd: de drijfstangen, zuigers en krukas werden herwerkt. De motoren doen beroep op een nieuwe turbocompressor voor een verbeterde responstijd, een oliepomp met variabel debiet en olie met lage viscositeit
Zo kan op de snelweg, op hellingen en bij gebruik van de snelheidsregelaar een constante snelheid worden aangehouden, zonder dat de chauffeur terug hoeft te schakelen. kerst vrachtwagen. De wagens zijn uitgerust met de Optidriver-versnellingsbak van de nieuwste generatie, die een nieuwe regeleenheid, nieuwe stuursoftware en een nieuwe koppelingsbediening omvat om soepeler en sneller te schakelen
Via een voetbediening kan ik zowel de positie als de hellingshoek van het stuurwiel regelen, zelfs tot een hoek van 60°. stootblok vrachtwagen. Het afstellen van de imposante spiegels gaat vlotjes en de extra camera onderaan de cabine aan bijrijderskant zorgen voor een verkleining van de gevarenzones rondom mijn vrachtwagen - vrachtwagen rotonde peer. Deze camera wordt automatisch geactiveerd bij het aanzetten van de rechter richtingaanwijzer en dit bij aan een snelheid van minder dan 30 km/u
Deze geven me de mogelijkheid om de bewaakte afstand tot mijn voorligger in te stellen tussen 50 en 65 meter (citroenen op vrachtwagen). Het is zeer stil in de cabine, je hoort de motor bijna niet. De spiegelarmen zijn zeer stabiel, niets trilt of maakt lawaai. Deze stilte geeft me rust en laat me ten volle concentreren op het verkeer
Hierdoor wordt de schakelstrategie en de snelheid van mijn voertuig aangepast aan het reliëf van mijn traject - vrachtwagen gps online. Net voor de afdaling van Boirs gaat mijn voertuig in Eco-roll, valt de toerenteller terug naar ralentie en maakt mijn voertuig maximaal gebruik van de inertie, wat het verbruik uiteraard ten goede komt
Bijna beneden laat het voertuig alles los om met de juiste snelheid de klim te kunnen aanvatten. Tijdens de klim haalt de sterke DE 12,8 liter motor alles uit de kast om in de hoogst mogelijke versnelling boven te komen. hoogwerker op vrachtwagen te koop. Dit gebeurt in 11de versnelling aan 75 km/u. Hier voel ik voor de eerste keer de werking van de “Turbo Compound” die me een extra duwtje in de rug geeft
Dat is 9 km/u sneller dan zijn voorganger zonder Turbo Compound. Vanaf Malmedy gaat het binnendoor richting Baraque de Fraiture. banden vrachtwagen. Hier zitten we helaas met twee serieuze omleidingen die het verbruik grondig in de war sturen (spanbanden vrachtwagen). Tijdens dit bochtrijke parcours met nogal wat ronde punten en slechtere wegen, valt de stabiliteit en wendbaarheid van deze im - posante truck op
Het laatste stuk van de trip gaat van Baraque de Fraiture over de E25 via Luik en de E313 terug naar Ranst (vrachtwagen wrappen). Hier kunnen we de Optibrake nog eens op volle kracht zijn werk laten doen om zoveel mogelijk de remmen te sparen. Ook kon ik regelmatig de voorziening “Pulse and Glide” voelen werken
2 km/u) Verbruik en gemiddelde snelheid De onvoorziene werken en omleidingen hadden wel wat impact op het algemeen verbruik. Toch klokken we de 370 km lange rit af met een dieselverbruik van 28,2 l/100 km en een gering Adblue-verbruik van 1,5 l/100km - rust en rijtijden vrachtwagen. Wel halen we een gemiddelde snelheid van 72 km/u
Conclusie Tijdens de lange en zware klimpartijen, hebben alle nieuwigheden en de Turbo Compound zonder twijfel hun nut bewezen. luchtketel vrachtwagen. Zeker een aanrader voor het lange afstandsvervoer - schotel vrachtwagen. Voor een regionaal distributievoertuig zullen deze resultaten minder spectaculair zijn. Type: Renault Truck T 480.19 4x2 Turbo Compound Cabine: Sleeper Cab; 4 punts luchtgeveerd Motor: DE 13 ( 12,8 l) Max
Dit nieuwe gratis online opleidingsplatform kreeg de titel ‘Decarbonisation Academy’ en biedt pedagogische inhoud. vrachtwagen. Om de uiteenlopende inhoud samen te stellen en zo de meest gestelde vragen te beantwoorden, steunde Renault Trucks op zijn expertise en op de kennis die het dagelijks inwint bij de klanten. De fabrikant luisterde naar de twijfels van transporteurs die aarzelen om de stap te zetten, en verzamelde getuigenissen van transportbedrijven die moeilijkheden hebben kunnen overwinnen
Latest Posts
Ongeval Vrachtwagen
Kraan Op Vrachtwagen
Vrachtwagen Chauffeur Opleiding